رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان:

 راه اندازی بیمارستان صحرایی در سه راهی شهرستان بهار

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از راه انداز بیمارستان صحرایی در سه راهی شهرستان بهار برای خدمت رسانی به زوار اربعین خبر داد.

 راه اندازی بیمارستان صحرایی در سه راهی شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: در سه راهی شهرستان بهار بیمارستان صحرایی با امکانات بهداشتی، درمانی و دارویی در مسیر رفت و برگشت زوار مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی همزمان در داخل استان در پایگاه‌های جاده‌ای و ایستگاه‌های صلواتی در حال آماده باش و مستقر هستند، افزود: از2 آبان ماه تا 22 آبان ماه امسال به مناسبت تردد زوار اربعین، تیم فوریت‌های پزشکی به مرز خسروی برای خدمات‌دهی به زوار اعزام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان خاطر نشان کرد: 19 نفر پرسنل از بخش فوریت‌های پزشکی استان همدان، 40 نفر در بخش بهداشت و در حوزه درمان نیز 20 نفر در داخل کشور به زائرین اربعین خدمت رسانی می کنند.

معصومی بیان کرد: در بخش حوادث ترافیکی در نیمه نخست امسال 27 نفر فوتی در حوادث جاده‌ای داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش 9.2 درصد کاهش داشته است.

وی از بازسازی 50 دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی همدان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری از یک هزار و 200 دستگاه آمبولانس نوسازی شده در کشور، 2 تا 2.5 درصد از این آمبولانس‌ها در اختیار همدان قرار می‌گیرد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان تصریح کرد: هم اکنون مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان دارای 47 پایگاه اورژانس شهری، یک پایگاه هوایی و 350 نفر نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تا مردادماه امسال در دولت یازدهم تعداد پایگاه‌های اوژانس به 51 پایگاه رسیده است،یادآور شد: در این مدت 11 پایگاه فوریت‌های پزشکی به تعداد پایگاه‌های استان اضافه شده است.

معصومی با بیان اینکه از مردادماه 1393 اورژانس هوایی همدان راه‌اندازی و فعال شده است، بیان کرد: در این مدت 171 مأموریت با جابجایی 220 بیمار توسط اورژانس هوایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وسیع‌ترین پد بالگرد استاندارد در بیمارستان‌های بعثت و قلب فرشچیان همدان وجود دارد، گفت: در حال حاضر پنج شهرستان همدان، ملایر، فامنین، کبودراهنگ و نهاوند پد بالگرد هوایی دارند.

معصومی خاطرنشان کرد: از سال جاری تا پایان سال 1400 عمده برنامه‌های اورژانس 115  در راستای نوسازی ناوگان و راه‌اندازی 14 پایگاه جاده‌ای است که از این تعداد یک پایگاه راه‌اندازی شده است و در حال پیگیری ساخت پدهای بیمارستانی در شهرستان های اسدآباد، رزن، بهار و کبودراهنگ هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در مورد مأموریت‌های اورژانس در سال جاری اظهار کرد: امسال در هر ماه 3 هزار و 500 تا 4 هزار مأموریت اورژانسی در بخش شهری و جاده‌ای و در هر ماه 100 مأموریت بیمارستانی انجام شده است.

 وی افزود: 75 تا 80 درصد مأموریت‌ها در سال جاری غیرترافیکی و 20 درصد آن مأموریت های حوادث ترافیکی بوده است.

معصومی خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در استان همدان در هر ماه یک هزار و در سال 12 هزار است.

انتهای پیام/ د.ا

راه اندازی بیمارستان صحرایی در سه راهی شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.